آشپزی و دوستی
آشپزی و دوستی
غذاهای ایرانی و خارجی و انواع دسرها وخواص میوه ها
نوشته شده در تاريخ جمعه 22 بهمن 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امیدوارم روزی پر از شادی داشته باشید امروز میخوام نه در مورد غذا نه دسر و نه میوه صحبت کنم این یه بحث کاملآ جداست ولی مهم و آموزنده. لطفآ توجه کنید. مخصوصآ جوانان عزیزمون.

درمان افسردگی با گیاه علف چای

مشکلات  دنیای ماشینی باعث شده است که روز به روز افسردگی در میان افراد بیشتر شود .

متآسفانه این پدیده به صورت خفیف ومتوسط و شدید  نه فقط در افراد مسن و میانسال بلکه در بسیاری از جوانان نیز دیده میشود.

افسردگی میتواند بسیاری از عوامل زندگی از جمله فعالیت های روزانه و خوراک و لذت های زندگی و تفکرات خوب و تحرک و سلامت جسم و روح و تحصیلات و غیره را تحت تآثیر قرار دهد و در نتیجه فرد افسرده نمی تواند به خوبی از زندگی خود بهرمند شود .

به طور کلی افسردگی و مشکلات روحی و روانی می تواند از طریق اختلالات هورمونی باعث یا ئسگی زودرس و مشکلات قاعدگی و چاقی ولاغری و مشکلات پوست و ریزش مو و غیره شود.خانمها بیشتر باید مراقب خود باشند.

بیشتر این افراد انزواطلبی و افکار نادرست و خستگی و بی حالی و ترس و دلهره و نا امیدی در زندگی و غیره را در خود احساس می کنند.

خوشبختانه افسردگی قابل درمان است و شخص می تواند با درمان های دارویی درمان شود وبه صورت فردی طبیعی و فعال و خوشبخت در آید.

برای در مان افسردگی سالیان زیادیست که از انواع داروهای شیمیایی استفاده میشود ولی چون درمان افسردگی گاهی چندین سال طول می کشد مصرف کنندگان  این دارو همیشه از عوارض جانبی آن ناراضی و نگران هستند .

به همین دلیل به تازگی پژوهش های وسیعی روی گیاهان دارویی ضد افسردگی آرام بخش و ضد درد صورت گرفته و تعدادی داروی گیاهی مؤثر و دارای  حداقل اثرات جانبی به بازارهای جهانی عرضه شده است که می تواند در بسیاری از مواردجایگزین داروهای شیمیایی ضد افسردگی شود.

یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد افسردگی که خاصیت دارویی و خواص ارزنده دیگری نیز دارد دارویی است که عصاره گیاهی به نام :

که در جهان با نام :    Hypericum perfurmatum

 مشهور است تهیه میشود .  این گیاه در ایران با نام های (علف چای . گل راعی . علف هزار چشم و هوفاریقون ) شناخته می شود .St.joh ns wort

قدمت مصرف این گیاه بیش از (2000) سال است و نزد بیشتر اقوام و ملل جهان  به عنوان بهترین داروی بیماری های  عصبی مورد استفاده قرار گرفته است  تا این که حدود یک قرن پیش برای نخستین بار در آلمان از آن فرآورده  صنعتی

تهیه شد سپس حدود اگه اشتباه نکنم  سه دهه قبل یا بیشتر  که در بیشتر کشورهای (اروپایی و آمریکا ) محصولات زیادی از آن  به بازار آمد. در حال حاضر بیش از 50 کارخونه داروسازی جهان از گیاه علف چای داروهای مختلف زد افسردگی تهیه می کنند. در ایران نیز برای نخستین بار در سال 1378 از عصاره این گیاه دارویی به شکل قطره  و با نام ((هایپیران )) منطبق  با استاندارد جهانی و با کیفیتی  برابر با  انواع خارجی تهیه می شود  و به عنوان داروی رسمی  ایران شناخته شد.

با توجه  به این که به طور اساسی  و به علت شرایط آب و هوایی  گیاهان  دارویی  ایران  دارای مرغوبیت خاصی هستند بنابر این  علف چای  ایران دارای بهترین کیفیت و داروی ساخته شده از  آن ((هایپیران)) نیز از کیفیت بالایی و استاندارد  برخوردار است . این دارو در درمان افسردگی  انواع مشکلات ((عصبی و میگرن و پرخوابی و مشکلات و دردهای دوران قاعدگی و ترس و دلهره و افسردگی دوران کهولت و شب ادراری کودکان و وزوز گوش )) استفاده میشه.

هایپیران دارای عوارض جانبی نیست.و فقط در مواردی محدود ممکن است تداخل هایی با داروهای دیگر ایجاد کند که در راهنمای دارو ذکر شده است . این دارو قابل مصرف در سنین مختلف  از کودکان برای شب ادراری تا افسردگی سنین کهولت است.

 نکاتی که در باره اثرات ایده آل این دارو و بیشتر داروی های گیاهی باید در نظر داشت این است که حداقل دو  تا سه هفته پس از مصرف نباید انتظار اثر داشت .زیرا داروهای گیاهی دیر اثر هستند و اثر آنها به طور اصولی پس از 1 ماه ظاهر می شود و به تدریج به حداکثر می رسد. علاوه بر مقادیر مصرف نوشته شده در راهنمای داروی گیاهی باید به دقت رعایت شود.

همچنین داروهای گیاهی را باید به طور منظم و مرتب مصرف کرد چرا که مسئله مقدار  مدت مصرف و نظم در مصرف دارو شرط اصلی اثر بخشی داروهای گیاهی است.

در حقیقت افرادی که دارای حوصله نظم و دقت  باشند به طور اصولی از داروهای گیاهی نتایج بهتری کسب می کنند.

آمارهای تحقیقاتت کلینیکی نشان داده که رعایت مصرف صحیح ((هایپیران)) بیش از 90 درصد اثرات اید آل و مثبت  را بر جای گذاشته است . با تو جه  به بی ضرری ((هایپیران))  و داروی مشابه آن در جهان این دارو در لیست داروهای :

( بدون احتیاج به نسخه) قرار گرفته است و در همه جای دنیا می توان آن را از داروخانه های معتبر  خریداری کرد . همچنین مصرف طولانی ((هایپیران)) بدون مشکل  است  و در صورت احتیاج می توان ماه ها و حتی سال ها از آن استفاده کرد.   O t c

نکته بسیار با اهمیتی که افراد دارای افسردگی باید بدانند این است که درمان افسردگی احتیاج به زمان دارد و باید امیدوار باشن که در صورت درمان درست افسردگی  آنها بر طرف می شود و می توانند زندگی شاد و خوبی را دنبال کنند.

 از اینکه مطلب تحقیق من از گیاه چای هایپیران رو مطالعه کردید بسیار بسیار ممنونم و امیدوارم که به طور صحیح  از آن که اشاره کردم استفاده کنید و نتیجه بگیرید یه نتیجه 100در 100 بهتون قول میدم.

     خیلی دوستون دارم مواظب خودتون باشید بای.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.